17. februar 2009

AFS, vinterferie osv

Forige helg var det tid faar nytt AFS retreat. Alle motte opp hos Robin og der koste vi oss med junkfood og slikt. Dagen derpaa dro vi paa bowling og hadde flere workshops og ikke minst feira bursdagen til dem som hadde hatt bursdag siden sist, en av dem var meg. Saa overnatta jeg hos Lilly og vi dro paa Crossgates neste dag. Kjopte meg endelig et par jeans som virkelig trengtes. 

Har ogsaa veart i en annen begravelse forige uke (min andre saa langt) der onkelen til vertspappa dode. Vaar open kiste, noe som var veldig merkelig. Men fin begravelse. Ettersom han var veteran saa hadde de en sermoni der de la et amerikansk flagg paa kisten og noen fra militeret kom og spilte trompet og senere da begravelsen var slutt foldet de flagget og gav det til familien. Etterpaa dro vi paa en italiensk resturant og spiste og mimret han. De er italienske saa derfor dro vi der. Bestemor provde aa sjenke meg med rodvin siden hun vet jeg har sansen for det og jeg sa jo ikke neitakk. 

Naa er det vinterferie, startet paa fredag saa naa lever jeg livet. Dro til Skidmore med Sara paa lordag, hvor vi dro paa noen komedie show med studenter fra Brown, Yale, NYU, Cornell og andre venne skoler av Skidmore. Skidmore er en slik rikmannskole, og det koster omtrent 51.000 dollar hvert aar. Saa ikke rart den er saa hoyt oppi klassen. Saa saa vi noen andre kjente komikere og dro tilbake til dormen faar aa kose oss og senere paa en dans paa campusen. Skikkelig college party opplegg, var utrolig morro. Elsker Skidmore, er slik en fin skole. Campusen minner om en liten landsby og alt er utrolig fint der. Dagen etterpaa hjalp jeg Sara og flytte ut fra leiligheten sin, siden hun skal bo hjemme resten av semesteret av personlige grunner. Saa dro vi paa Subway og koste oss. 

Dro med Karla og familien i skitrekket i gaar, hvor Karla sto paa snowboard for forste gang. Vi dro til Maple Ski Ridge som er bare en liten bakke omtrent 15 minutter fra der jeg bor. Men det var kos. Motte Med tech leareren vaares der som provde aa leare Karla hvordan hun skulle staa paa brettet. Haha. 

Valentines dagen var paa lordag men skolen feira ann paa fredag. De gjoer mye ut av slike dager her i usa, med mye dekorasjoner og slikt. Fikk en rose av en gutt paa skolen haha. Skolens Talent Show var ogsaa satt opp for den dagen, og vi fikk gaa tidligere utav klassene vaare. Noen av elevene var utrolig bra, resten var bare hysterisk daarlig, sosialt selvmord i High School. 



B og Siw

Yagiz, "Siw", Petter

Ayano, Siw, Ken, Vita

Vita, Andy, Siw

Andy, Siw, Vita. Alle elsker Sour Patch Kids! (min pakke, som forsvant ganske fort)

Siw, Vita. Ikke i humor til aa dele 

Andy, Siw

Afs gjengen, litt av den

Ayano, Siw, Ana

Hahah, fint bilde. Siw, Lilly

Vita, B, Siw, Ana og Yagiz poser i bakgrunnen

Fornoyd med strike! Siw, B, Yagiz

Morgenstund, trotte tryner. Ken, Siw, Petter

Feirer bursdagen vaar, vell og nevne at min var i oktober. Men godt aa bli husket!
Siw, Vita, Ayano og Vas

Karla paa Maple Ski Ridge 

Karla

Gangster Siw

Olivia og Siw paa skisenteret

Karla

Siw og Karla. Mr.Barr tok bilde haha. 

Siw, legg merke til hvor flatt det er. Skiparken va bare en stor haug

Karla, forste gang snowboarding. Var mer paa bakken enn paa beina.

Siw, Anisha, Sara i Anishas dorm paa Skidmore

Haha, Siw, Sara og Anisha igjen
Sara og Siw i godt humor
Siw, overnatting hos Lilly
AFS helgen, "huset", Saki, Siw, B og Lilly
Gangster Siw igjen
Sliten haha

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, kjekt me to bursdagsfeiringer:P Meg og deg maa jo ha ein feiring av min 20-årsdag når du komme:P Fine bilder da, sjøl om bakken sikkert ikkje va noe å skryta av. Men fra du fekk deg noe ski forde=) D blir gøy å besøka college og campus når du beskrive d sånn, d blir ein opplevelse! Hehe, noen som kommenterte dine evner på ski, du som har norsk blod i årene? ;-) Håpe heile vinterferien e like kjekk!

Siw Beate sa...

Jaa! Naar du komme her heller!
Eg haape det e greit med Sara, hu har ikke rom der lenger, saa me maa faa lov av venninene hennes og. Komplisert:P
Haha, du vett eg suge paa ski Ida Helene! Haape du kose deg hjemma:)