5. mai 2008

Trondheim

På fredag (2.mai) dro jeg på dagstur til Trondheim for å møte Sara (datteren til kontaktpersonen min i USA). Jeg ble møtt på flyplassen av henne og Lisbeth og vi kjørte videre inn til Trondheim sentrum. Der gikk vi på cafè, snakket og gikk litt rundt i butikkene å kikka. Så dro vi videre til Verdal, der Lisbeth bor, og så på årboka fra Mohonasen HS 05/06. Sara viste meg hvem som var hvem, hvilke lærere som var kjekke og skolelagene.
Har egentlig ganske mye å fortelle fra dagen, men får nøye meg med dette. Veldig kjekk dag var det verfall, Sara var utrolig kjekk og jeg gleder meg til å besøke henne på Skidmore College neste år! Fikk ganske nyttig info om byen jeg skal bo i, de som jeg kommer til å gå i klasse med og div. Forresten så kjenner Sara KcKenzie (naboen min) og viste meg hvem hun var med og sånn og syntes jeg var veldig heldig med å bli kjent med KcKenzie for det var vist hennes "gjeng" som var de kjekke i det trinnet. Så fortalte hu også at Guilderland (der jeg skal bo) er forstaden til Schenectady, og det er kjent for å være et veldig rikt område, mange store hus og slikt. :D
Tok dessverre ingen bilder denne dagen, men Sara filmet et intervju med meg (oppdrag fra læreren sin) som han skal vise hvert år.. Noe som betyr at jeg må se meg selv neste år med resten av klassekameratene mine.. Hvis ikke det blir flaut så vet ikke jeg.

Kantinen på Skidmore College, digg! Det er et privat college, veldig dyrt å gå der.

Det neste som kommer til å skje nå er at jeg skal til den amerikanske ambassaden i Oslo 5.juni for å ha personlig intervju angående visum og slå av en hyggelig prat med den amerikanske ambassadøren. Det var første gang han hadde invitert utvekslingsstudenter på middag, så min gruppe den dagen kunne velge om de ville gå eller ikke. Jeg kommer til å gå, det kan bli hyggelig det. Han syntest det var så interessant med utvekslingsstudenter så derfor ville han møte oss.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Det virker som en flott opplegg. Jeg vurderer å ta et skoleår i USA med AFS, så derfor lurte jeg på om jeg kan få msn adressen din, så vi kan prates mer?

Klem Tarand

Mari sa...

Heisann! ser ut til at alt går bra med dej vertfall! :) Ej skal også på sånn visum-greier og middag den 5 juni! :) kanskje vi treffast:)

Siw Beate sa...

Hey Tarand:D
Ja selfølgelig kan du det, siw1991@hotmail.com ;)
SIw Beate

Anonym sa...

Wow, den kantina så ut som en nattklubb jo;P