30. desember 2008

Jul i USA

Julaften i USA er ikke noe stort. Var jo tross alt paa skolen paa lillejulaften, tror det var den verste dagen med mest hjemlengsel egentlig. Fikk litt mer julestemning paa julaften. Ikke at vi gjorde noe serlig tidligere paa dagen. Jeg kikka paa siste episode av Jul i Blaafjell og sov. Saa dro jeg og Aud til min gamle vertsfamilie med julegaver. Rart var det og det gikk opp for meg hvilket bra valg jeg tok da jeg byttet. Han ene var der og han lata som ingenting og ignorerte meg helt. Men, men. Saa kjorte vi hjem og saa paa filmer med familien. Saa var det midnatt's gudstjenesten i kjerka. Forste gang jeg gikk i kjerka her. Var litt spesielt, hvis du har sett Hjemme Alene skjonner du det. Koret (som nermest bestod av hele vertsfamilien min) sang julesanger gjennom hele gudstjenesten og jeg motte mange kjente. Vi kledde oss litt opp ogsaa faktisk. Saa da fikk jeg julestemning. Etter gudstjenesten (som slutta halv 2 om natten) gav presten vertsosknene ine en liten flaske vin hver saa vi stakk til bilen og koste oss med det. Haha. 

1.juledag er "julaften" faar de her.  Vi vaakna tidlig og gikk ned aa henta julestrompa som var tjoka full med hva som kunne faa plass der. Jeg hadde min egen julestrompe som vertsmor strikka faar meg. Fikk blant annet snop, gavekort, spill, shorts, sokker... i julestrompa. 
Saa gikk vi ned og aapna julegaver. Var liksom ikke noe spesielt, bare gikk aa henta presangene selv og aapna opp. Jeg fikk overaskende mye. Kan nevne det jeg husker, bildeviser som nokkel ring med nokkel til huset, skjerf, thights, pysjamas bukse ++ fra vertsfamilien. Fikk mye mer ogsaa men gidder ikke aa nevne alt. Fikk vertfall nok av gavekort. Senere paa dagen dro vi til det ene paret av besteforeldre. Jeg og soster fikk nok av vin der saa vi var i passe bra humor da vi dro derfra. Haha. Det som er med usa, det er ok aa drikke med familien. Og siden jeg har faatt sans faar rodvin saa er det ganske kos. Kaffe ogsaa vell aa nevne, hvor vertsfar i ny og ne heller litt lakris sprit i. Haha. Men fra det ene paret av vertsfamilien fikk jeg et sott armbaand. Er litt rart at jeg fikk noe fra hver slektning, forventa ingenting og det er jo ikke lenge siden jeg flytta inn. Men etter det dro vi videre til det andre paret av besteforeldre hvor en haug av slektinger samlet seg. Vi spiste middag og koste oss der. Fikk skjerf, snop og gavekort av de. 

Etter det har vi egentlig ikke gjort saa mye. Noen soskenbarn av familien kom og sov her et par dager, saa vi dro paa hockey kamp og saa Petter spilte paa 2.juledag. Vertsfamilien min har ogsaa faatt ny tv, sver flat en. Og moren vant Wii paa skolen der hun jobber. Saa de hadde familie over og faar juleparty saa vi satt der og spilte hele gjengen. Petter kom over samme dag og jeg ble veldig overasket da vertsmor spurte hva vi ville ha aa drikke, vin eller ol. Haha:P 
Utvoer det har vi veart i begravelse, ikke noen som jeg kjente, sett basketball liga paa skolen, veart med venner ute paa middag og sett filmer og slikt. Og naa aner jeg ikke hva vi skal gjoere paa nyttaarsaften. De har ikke fyrverkeri eller slikt her, saa jeg tror nok det blir ganske kjedlig i aar. 

Og jeg har kjopt nytt digital kamera faar meg selv, saa blir ganske mange tullebilder fra jula her. Tok selfolgelig ikke bilder fra det som var verdt aa ta bilder av men. 




Abby, soskenbarn



Abby farget haaret mitt, var litt redd kan man si

Aud : D

1.juledag, aapning av presanger. Fin lue dan har :)

Aud is Twilight addicted!

Siw og Edward fra Twilight. Vertsmor kom inn og tok denne forann senga vaar, gjett om jeg skreik da jeg vaakna. har enda ikke blitt vant med han der. 


Julaften faktisk, 2 om natta

Julaften

Julaften

Julaften rett etter gudstjenesten var slutt

Dan i kirken

Siw og Olivia

Julaften, kjorer med presanger

Ingen kommentarer: