8. desember 2008

Update (endelig) nyinnflytting!

Paa tide med nytt innlegg kanskje? Spesielt siden saa mye har skjedd siden sist. Heh.

The Sabatinis! Mark, Nora, Tobey(the dog), Olivia, Dan, Siw og Audrey!
Ryan og Siw


Kom blaane kom jente kom gutt, snart kommer jula til blaafjell.
Klinger i hei, klinger i li. 
Hei ho maa denne dagen bli go, den 8. dagen i blaafjell! (8)

Flytta inn forige lordag. Og foer det var det thanksgiving med Chet og Doug, faren og stemoren og Jonathan. En dag amerikanerne har laget som en unnskyldning faar aa spise saa mye mat de kan. Men det var koselig og god mat. Saa Macy paraden paa tv fra NYC. Store greier. Saa tilbringte jeg uka med Vas og familien. Vi dro til Albany til Spectrum faar aa se filmen "Gutten i pysjamas", ganske bra film om 2.verdenskrig. Ble ogsaa med Vas faar aa kjope klear til han, hvor jeg omtrent bestemte hva som var bra og daarlig. Hehe. Han elsker Kohls. Saa dro jeg med Chet & Doug og faren og stemoren til Proctors faar aa se Legally Blonde - The Musical. Ganske bra. Er litt rart aa veare med dem naa som jeg har flytta men. 
Paa onsdag forige uke var ikke Robin hjemme til aa lage middag, saa jeg lagte norske pannekaker til hele familien. Ble ganske vellykka om jeg tor si det selv. 

Men naa har jeg flytta inn med The Sabatinis og jeg elsker det her! De er saa kjekke alle sammen. Fikk Fritt Vilt i posten i dag saa jeg og Dan og Olivia satt nede i kjellerstuen og saa den. Takk pris faar engelsk sub. Har utrolig julestemning faar tiden ogsaa. Med gave kalenderen, sjokolade kalenderen, flax kalenderen, Jul i Blaafjell DVD fra mor og far, The Julekalender paa youtube, tjukt i julekaker og julegodt til familien her hjemmefra og overdreven amerikansk jul, kunne ikke dette veart bedre i et annet land langt vekke fra de kjeare. Var forresten -10 grader i dag morges. Huff. Siden jeg har flytta hit har jeg ikke hatt hjemlengsel i det hele tatt. Selfolgelig savner jeg jo kjeare Norge, men naa gaar det greit liksom. Er goey. Liker ikke hunden i familien derimot, den beit meg hele 2 ganger, ene gangen begynte jeg aa blo. 

I helgen var det et skuespill paa skolen. "It's a wonderful life" hvor storebror Dan var hovedrollen. Audrey var moren og Olivia en person i bygda. Nora var ogsaa med og hjalp til. Saa paa torsdag var jeg der og saa skuespillet, utrolig bra! Og lordag var jeg backstage med gjengen. Motte ogsaa begge besteforeldrene til Audrey, koselige folk. Ellers har vi ikke gjort saa mye, plukket ut et juletre og startet pyntinga. Nora strikket en julestrompe til meg saa jeg kunne ha en til julaften og ta den med hjem. Aww. Var paa kino paa Crossgates forige sondag ogsaa med noen AFS studenter og noen Shaker kids. Saver Shaker familien min, saa motte Melissa der. Ryan kommer ogsaa over et par ganger, fordi han og Audrey er studiekamerater. Og Jami dro meg med paa et svommemote paa skolen. Saa basketball kampen ogsaa, hvor jentene faktisk vant. Jeg elsker hvor jeg bor naa, jeg kan faktisk gaa plasser. Alle de jeg kjenner bor i nearheten (gaa distanse) og vi kan gaa til de store fast food kjedene og butikken her. + skolen!! Jeg og Jami og Lexi gikk hjem fra skolen hihi. Savner aa gaa! Har ogsaa blitt hekta paa ELF, saa har sett den filmen rundt 20 ganger disse to ukene. Tror jeg saa den med Brit, Jami og Lex to ganger samme kveld. 

Audrey er nok den beste verstosteren jeg kunne hatt. Foler meg saa utrolig heldig. Vi deler rom og det er bare kos. Jeg har endel av klesskapet som er mitt og sover i den overste etasjen paa koysenga. For vi legger oss ser vi gjerne en film mens Audrey gjoer lekser. Vi krangler ikke eller noe. Digger Audrey <3
It's a wonderful life. 

Men foer jeg avslutter nok et kjedelig og bortkastet innlegg for denne gangen maa jeg bare fortelle noe ganske skremmende. Audrey viste meg bilder fra barndommen og utover og kom over et bilde av hun og noen venner fra femte klasse. Plutselig nevnte hun, oja der er den jenta ja. Hun flyttet samme aaret til den skumle byen Schenectady og saa kom det paa nyhetene at ei jente var voldtatt og drept saa kjente Audrey igjen navnet og det var samme jenta hun hadde gaatt i klasse med noen uker foer. Welcome to America.

Forresten digger postkortet fra den kjeare gjengen min hjemme! "Haape du savne Haugesund naar du ser detta bilde!" Haha, savner dere <3
Takk for julegave og alt forsinket burdsagsgave!
Og takk mamma, pappa og Ida H faar alt jeg har faatt i posten! Det hjelper virkelig de dagene det er -10 om morningen og jeg maa staa opp 6 faar aa rekke skolen. Og i disse stride juletider. Julegave fra tante, even og audun ogsaa og ikke minst amor:D 

Og bilder kommer naar min gamle vertsfar somler seg til aa brenne en cd! Flotte bilder av meg og kalkunen paa Thanksgiving!

1 kommentar:

Anonym sa...

Koselig familie <33