20. april 2008

AFS møte

Fredag var det duket av for enda et AFS møte, hvor Eric fra Brasil laget mat. Veldig vellykket om jeg tør si det. :-) Det var noe ris greier som visstnok var en typisk rett i Brasil, en frisk og tropisk salat og en deilig sjokoladekrem til iskremen, nam. Jeg er visstnok den eneste fra Haugesund distriktet som har fått verstfamilile. De 3 andre som skal reise med AFS herfra hadde ikke hørt et pip. Jeg føler meg så og si veldig heldig der ja.
Men Eric må være den heldigste utvekslingsstudenten i historien! Han bor alene med en ung mann som drar han med rundt i hele verden. Til bursdagspresang fikk Eric en tur til Karibien! Og hittil i år har han vært i Frankrike, England, Belgia, Danmark, Sverige, Kina, Bahamas, Tyskland og noen flere land i Europa. Også skal han til Singapor og New Zealand på torsdag og senere i år til USA. Makan til heldiggris!

Jeg håpet faktisk på å komme til en familie som reiste litt selv, ettersom jeg vil reise og oppleve resten av USA og ikke bare den staten jeg kom i. Og det fikk jeg! Jeg hoppa i taket av glede når jeg leste den ene mailen til Chester; "I flew over to San Francisco, California yesterday to visit with friends until Monday. I think that this part of the US is one of the most beautiful. I am hoping to take you to a lot places in our country so that you will be able to see all the amazing variety there is." Hoho, gledestårer. Chester har også lagt seg en Myspace profil for å holde kontakten med meg der også, så snill han er. Men jeg har dessverre ingen bilder å legge ut denne gangen heller for det viser seg til at han er nok like lat som meg når det gjelder å gjøre ting. Han skrev han skulle sende bilder i slutten av denne uka, men den gang ei. Jaja, jeg har da noe å se fram til i denne uken da.

Men frem til en liten oppdatering om hva som skjer fremover;
Neste helg skal jeg på pre-orientering i Sandnes, regner med det blir morro.
Fredagen etter det skal jeg på dagstur til Trondheim for å besøke Sara! Sara er datteren til kontaktpersonen min og de to kom til Norge på onsdag. På fredag reiste de opp til Verdal for å besøke en tidligere vertsstudent, Lisbeth. Elaine, kontaktpersonen min, drar hjem igjen på mandag mens Sara blir til 5. mai. Det var litt dumt at vi ikke kunne arrangere et møte med Elaine, men jeg sier ikke nei takk til å møte Sara. Hun virker utrolig kjekk. Hun begynner på college neste år, men nå går hun sitt siste år på skolen jeg skal begynne på, Mohonasen High School. Hun skrev at jeg var hjertelig velkommen til å besøke henne på Skidmore College neste år, som er ca 40 min fra Rotterdam hvor skolen min er og hvor de bor. Gjerne sier bare jeg, college livet i USA er nokså beryktet, gleder meg til å "oppleve" det. På torsdag ringte faktisk Elaine til meg, dette var min første samtale med noen engelske. Jeg hadde sovet og tok telefonen med den ekle stemmen "Hei, kim e detta" så hører jeg bare "Hi, this i Sara!" gjett om jeg ble flau! Men nå fikk de vertfall høre hvor dårlig i engelsk jeg er, stakkar folk. De var veldig hyggelige å snakke med på telefone vertfall, så gleder meg til å møte dem. Har også opprettet meg en Skype profil, med etterspørsel fra Chester. Gruer meg sykt til å snakke med han, hva skal jeg si og tenkt hvis det blir pinlig stillhet. Huff.

Legger med et bilde av hvor i USA byen jeg skal bo i ligger og satser på bilder av familien og huset neste gang jeg har noe å fortelle. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

så bra familie du har fått, virka det som :) reise te usa eg og.. ska te arizona ;D men new york va jo ikke så gale hell! hehe =)

Siw Beate sa...

Hei Åshild! Ja, det synes jeg også, takk!
Så koslig, Arizona virker gøy:D
Varmt og fint:) Har du fått familie eller?