6. oktober 2008

NYC!


Grand Central Station 

Times Square fra NYC cab

Siw og Bob

Saint Patrick Church

Rockefeller Center

STARBUCKs

Maryjoe!

Litt taakete, men litt av utsikten fra Empire state building

Top of Empire State Building

Manhatten!


Central Park

John Lennon - Central Park

Trump Tower

Times Square!

Hard Rock Cafe, NY

Times Union Center i Albany hvor Cirque Du Soleil ble holdt (ville bare vise storrelsen)

Cirque Du Soleil

Bob og Siw forann gresskar haha

Central Park

The Metropolitan Museum :D

Heaven is a place on earth, and I just came home from it.. !
Sondag morgen tok jeg toget (alene) fra Albany til Yonkers. Tok toget langs Hudson River, wow. B-e-autiful. Maryjoe, en kollega av Chet og Doug, motte meg der. Vi kjorte opp Browadway til MANHATTEN. Hun ville vise meg Bronx og Harlem saa vi tok den omveien. Harlem var faktisk ikke saa ille som jeg trodde, men det var fremdeles ghetto. Gangstere dominterte mesteparten av gangstiene hehe. Derfra parkerte vi bilen ved siden av Central Park. Og vandret rundt i byen til blant annet, Empire State Building, 5th avenue, Central Park, Trump Tower, Times Square, Time Warner Center (digert shopping center ved siden av Trump Tower) Metropolitan Museum etc. Var innom Zabres og fant Gudbransdal ost og geitost! 
Tror jeg drakk saann 5 Moccha Frappuchino fra Starbucks den dagen haha. Bumbet ogsaa inn i en kjent rapper (selv om jeg ikke husker navn). Gikk i min egen verden, plutselig skumbet jeg borti han og han bare "Don't be afraid of black people with cd's" hah:p Vi fikk ikke tid til saa mye mer saa vi dro hjem til hennes hus i Yonkers der jeg overnattet. Dagen etter kom Chet og Bob og hentet meg og vi tok oss en tur til Manhatten ogsaa. Fn bygningen, spiste lunch paa Hard Rock Cafe, var innom Virgin Records (WOW, 3 etasjer, jeg var i DVD himmelen!), Times Square, Rockefeller center, Chrysler building, Central Park, 5th ave, Grand Central station (akkurat som paa film:) osv. Motte norsk mor og datter paa hard rock, utrolig rart aa snakke norsk igjen. Motte Doug paa Subwayen og dro til museumet hvor gallaen vi skulle paa var (hele grunnen til at vi dro til NYC paa en skoledag, fri fra skolen:D). Den ble holdt paa Upper East Side og minnet mer om party faar folk over 30. Men jeg er fornoyd, det ble servert vin og altslags og ingen tvilte et sekund paa at jeg var under 21. De sa det var mat der, men det var 2cm porsjoner med div sushi og slikt. En kjent lesbisk comedian holdt preformed og folk holdt taler. Det var ment som en aapningsermoni til noe som heter In the Life. Altsaa stottegreier for gay people. Kan legge ut bilde senere, gidder ikke naa. 
Men altsaa fikk ikke tid til aa se alt (Statue of Liberty, ground Zero, China town og ikke minst shopping) saa vi skal tilbake maange ganger. Jeg er ihvertfall forelska i den byen naa. 

Forresten, fredag dro Josh (en gutt fra us history) meg med til Times Union Center i Albany til noe som heter Cirque du Soleil eller noe. Storste inne arena jeg har veart i. Det var akrobater der som hadde veart med i OL i Bejing. Josh tok meg ogsaa med til verdens storste Walmart butikk som tilfeldigvis er i Albany. 2 etasjer, hvor rulletrappen hadde egen rulletrapp for handlevognen. Og Lordagen dro vi til en Apple farm og kjopte epler og gresskar til halloween. Folk har for lengst begynt aa pynte til Halloween. Og denne uken er det Homecoming og bursdagen min! Mye aa se frem til!! 

I LOVE NYC

1 kommentar:

Unknown sa...

vettuka? akkurat når eg trodde det ikkje va mulig å misunna deg mer... så leste eg detta!
:D

herregud så kjekt det ser ut :) kosa deg gløgg ihjel mein freund:D