29. september 2008

Siw er syk


Fredag, frisk og i godt humor 

Etter fotball trening i dag..

Aa ha influensa og spille fotball, daarlig kombinasjon!! Sto i maal under trening fordi jeg var saa sta og ikke ville droppe trening i dag som jeg egentlig burde, fikk en ball i hodet og inn i maal gikk baade siw og ballen. Svekling, men det er intet nytt. Saa naa troster jeg meg forann tv'en med Gossip Girl, One Three Hill og tenker paa kjeare Norge og hva jeg kunne gjort hvis jeg var syk der. Rart hva man savner naar man drar vekk, kan liste opp noen ting her
- regn dager 
- hytta (ja faktisk!!)
- norsk mat, snop, drikke
- norske butikker, alle
- dyna mi (de har bare laken her....)
- scooteren
- rommet mitt
- familie, venner
- frihet (hehe)
- ekte, kjekke vennefester (de dumme amerikanerne drikker og ender opp paa pumping hver eneste gang, eller royker pot og blir dumme)
- aa ha sosial liv i hverdagen, utenom skolen og skoleaktiviteter
- norsk skole (hvem skulle trodd)
- aa snakke norsk! begynner aa bli lei av aa snakke engelsk 24/7
- oljeovnen paa rommet
- pc-bruk paa skolen, fin maate aa ta liv av de kjedlige minuttene
osv osv osv
- mote
- aa gaa plasser


Amerikansk hverdag VS norsk hverdag
Dette tror jeg egentlig gjelder de fleste i USA, hvertall livet i suburbs. Det er vell det inntrykket jeg sitter igjen med etter AFS helgen, hvor vi snakket med hverandre om hvordan livet gaar og snakket med ekte amerikansk ungdom om hva de vanligvis gjoer. Her gaar hverdagen faar det meste i skole, trening, middag, lekser, sovetid. Og det var hverdagen til alle her, baade av am. ungdom og de andre utvekslingsstudentene. De har ikke tid til andre ting i hverdagen. Saa og si mangler de sosial liv i hverdagen og alt handler om skole. De har rett og slett ikke tid til andre ting enn skole.. Ikke noe Siw er saa fornoyd med. Jeg tror jeg reiste fra et perfekt liv, men visste ikke hvor perfekt det var i forhold til andre plasser helt til jeg dro vekk. Saa neste gang dere i Haugesund sier "det e ingenting aa gjoer her!!", dra til en suburb i usa, tro meg, her er det mindre aa finne paa! Du kan ikke engang gaa plasser, ikke til dine venner engang. 

Det var mitt sutre innlegg for denne gang,
hilsen en syk Siw i usa! 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! What`s up, Siw? Very nice pictures, but I could not read everything, seems you are having fun. Hils from Eric in Malaysia. Hehe, I actually went out from Brazil, I was in Amsterdam on tuesday and now Malaysia and on next week I would be in Thailand hehe, I missed travelling.
Hope all the best
Hugs

Anonym sa...

haha, Siw... Du har det gøy ja:)Nå har du din sjangse på å bli super skoleflink(a) Eg trenge noen smarte venner og da.. Jafall matte venner.. savne matte timane på vardafjell eg.. Me va jo dei flinkaste :) haha.. Klem S <3

Siw Beate sa...

Eric:
Wow Malaysia! Is Glenn Atle with you? Ur lucky!! I'm having the best time of my life:)
Love SIW

Siri:
Aww, tvile paa at eg blir flink, fole abre eg blir dummare her haha:P Men ja matte timene paa vardafjell.. aa det va tider det:p