4. september 2008

Forste skoledag!


My new hair straightener. :) 

Min timeplan denne hosten.. Ganske grei i den grunn.

Kan begynne med aa fortelle om gaarsdagen. Hadde scrimmage kamp mot Schalmont hvor treneren satte meg i maal i andre omgang. Tatt i betraktning at dette var forste gang i hele livet mitt saa synest jeg jeg klarte meg ganske bra. Reddet 8 maal og misset paa 2. Men scrimmage er bare treningskamp saa no worries. Veldig flaut, hele tribunen heia paa meg offffff. Vi maatte staa og holde haanden paa hjertet og veare musestille mens vi horte paa national sangen til usa foer kampen. De er saa patriotiske her.

Saaa forste skoledag var i dag! Fikk sitte paa med McKenzie til skolen! Hun, Michelle og Ryan kjorer hver dag saa jeg slipper aa ta bussen grytidlig. Vi kjorte fra huset 7.00 og skolen begynner 7.30.. Ganske tidlig! Men meg oog McKenzie skal ta bussen bare faar erfaringen en dag ogsaa. Det er visst veldig... besvearlig. Vi motte mote i forskjellige homeroom og jeg havna i homeroom 41 hvor jeg satt der som en komplett idiot faar der kjente jeg ingen. Men ble raskt kjent med 3 jenter og de fulgte meg til klassene resten av dagen og satt med dem i halvparten av lunsjen (flytta meg bort til mckenzie og de etter paa hehehe). Det var rart i gangene, tjukkt i folk. Overalt horte jeg bare "SIIW!!" saa kjenner ganske mange der allerede. Han ene gutten fra homerommet mitt bare "omg u know so many people". Ble litt fornoyd med meg selv da. Maatte reise oss opp faar aa ta "god bless america" over mikrofonen ogsaa. Og legge haanden paa hjertet hahha.
Og jo, slikt som du ser paa film, selfolgelig klarte jeg ikke aa aapne skapet mitt! Jentene maatte hjelpe meg hver gang haha. Det er utrolig vanskelig! Dumme kodelaaser. Takk gud for at jeg hadde noen saa kunne hjelpe meg istedenfor aa staatt der som en annen idiot.

Forste period var mass media. Leareren er der er den merkeligste jeg har veart borti (til da vertfall). Hun levde virkelig i sin egen verden, og lignet mer paa en skilpadde oppi 70 aarene. Vi fikk utdelt et kart over usa og et kart over verden. Vi skulle fylle ut statene paa usa kartet og gjett hvem som var best? Jo, hun som ikke engang er amerikaner engang nemlig Siw. Disse ungene her kan ingenting! Og verdenskartet vell... Leareren bare "if you just know where the north and the south pole is and china it's okey". Ungene visste ikke engang hvor Brazil, Russia og India var... Og ikke Iraq heller (som de tilfeldigvis har veart i krig med i noen aar naa). Hmmm..

Etter dette hadde jeg Earth Science. Kjente ingen der, og det var bare sophmores der (ca 15 aaringer). Naa dette er slik man ser paa tv, partneren min ble selfolgelig den storste bimboen jeg har veart borti her. Selfolgelig var hun cheerleader. Leareren vaar lignet paa en blanding av Taylor i THE OC og ungdomskole leareren vaar Marianne. Hun var utrolig hyggelig. Vi hadde navnepresentasjon av alle og da vi kom til meg sa hun "this is our norwegian exchange student, isn't her name cute" saa begynte alle aa klappe. Flaaaut.

Saa var det paa tide med lunsj... Spiste med de vennene jeg fikk i homeroom og kjopte meg en salat. Vil ikke si den var saa sunn, mye ost oppi der. Men mange kjekke folk og ble kjent med nye hele tiden. Alle jentene fra fotball laget brolte SIW hver gang de saa meg saa jeg var ikke som Katie i Mean Girls sittende graatende paa toalettet.

Child Development
Her var jeg med Jamie fra fotball laget, hurra! Ogsaa en skrudd learer, hun bare slo til de som hun sto ved siden av naar hun ble sur. Learerene her lager sine egne regler og hun her var ekstremt perfeksjonist. Saa hun kan godt finne paa aa ringe hjem faar aa fortelle om viskelear soppelet jeg etterlater meg en dag eller diverse. Det var ganske kjipt fag, vi snakket om basic child development. Hm, hvordan de learer ting i yngre alder. Men var meg en klasse faar 7.klassinger eller noe, hortes vertfall slik ut.

Saa var det tid faar Draw and painting. Seriost fag, med seriose elever. Jeg tror jeg har havna feil haha. Vi skulle trekke en lapp med et ord og tegne navnet vaart med noe som forbinder oss med ordet. Selfolgelig trakk jeg et slikt dumt ord som "gravity" saa jeg endet opp med aa tegne en astronaut paa maanen som holder et flagg med mitt navn. Ja, jeg tror jeg har havnet feil her haha. De andre fikk slike lette som ild og slikt. AHR. 

Saa var det fotball trening til 6.. Saa jeg har ikke veart hjemme paa 12 timer, tilbringt alle paa skolen. Vi hadde en time fri etter skole foer fotball saa Chelsea og vennen hennes tok meg til Middle school faar aa hilse paa tanten hennes som tilfeldigvis er naboen min. 
Saa hjem, middag og saa kom McKenzie over med rettetangen min! Moren hennes er frisor saa hun bestilte en til meg faar den prisen hun faar de inn faar saa det ble bare 40 dollar og det betalte Chet og Doug som en velkommstgave. Meg og McKenzie gaar virkelig godt i lag, vi snakker om det meste og de fleste i lag. I dag var hun min "saved my day" tatt i betraktning at jeg ikke hadde planer etter middag. Saa vi saa the new 91020 sammen og pratet i vei mens Chet og Doug var hos naboene og saa Giants paa tv. Moren til Ryan stoppet ogsaa innom. Kjekt nabolag midt uti ingenting!

2 kommentarer:

Unknown sa...

HAHA! ka teinte dei andre da? d va bra du ikje blei sånn Cady i Mean Grils:p haha! Kosa deg videre!

Jenny :) sa...

like at du bytte ut norske ord med engelske:D hørres ut som you are having a blast, men forestille meg kje noe aent heller! kosa deg masse! :)