2. november 2008

Washington DC


Ekte panda i Woodley Park ZOO


Arlington Cemetary

Changin of the guards, forann de uknown soldiers thomb

John F. Kennedy's grav

National Aquarium. Det er en hai inni der

Siw og hostdad




Fotogene Siw


Forann det hvite hus, hehe


The White House 

The White House

Her stod Forrest Gump en gang i tiden

Abraham Lincoln




The Mall

Dupont Circle

Subway og Starbuck <3>


Siw og Lilly!

Forige helg dro vi ned til Washington DC. Doug skulle paa konferanse der, saa vi dro med oss Lilly for de ville vise oss "The Capitol". Kjorte ned paa lordag, bilturen skulle ta 6 timer men tror vi brukte rundt 8 fordi de stoppet hver halvtime. Ganske irriterende. Kjorte gjennom New Jersey, Dellaware og Maryland saa fikk se noen nye stater ogsaa. Stoppa innom Baltimore og Philadelphia. Du vet, Hairspray Baltimore thihi. Vi sov paa Hilton, der pres. Ronald Reagan ble skutt i ryggen rett utenfor rommet vaart. Siden vi kom saapass sent paa lordag saa kjorte vi bare rundt omkring faar aa kikke. Neste dag gikk til sightseeing, hvor vi vandret til de mest kjente plassene. Og mandag regnet det saa vi dro til dyreparken (som var gratis:S) og National Aquarium. Og selfolgelig kunne vi ikke dra uten aa ha sett Arlington saa tirsdag dro vi der foer vi dro hjem. DC er digg. Er forresten mange krigsveteraner der fra Vietnam som gaar og plager der hvorhen du gaar. En kommenterte til og med at Chet ligna paa McCain hahah. Noe han ikke var serlig begeistra for. Of course!

Kan ogsaa nevne at Doug og Chet dro meg med faar aa se Mamma Mia! musikalen i proctors paa onsdag. Kjekkeste musikalen jeg har sett, men stjerner fra CSI New York og diverse andre tv-show. Motte ogsaa Lilly som var ganske overraskende. Og paa torsdag kom Brit og henta meg og vi saa Kyle synge igjen paa Moon & River Cafe i Schenectady. 

Election day nermer seg ogsaa med stormskritt, det er paa tirsdag! Forelopig leder Obama forann McCain, men man vet aldri. Jeg blir alltid like sjokkert hver gang jeg snakker med en republikaner (er faktisk noen av dem paa skolen) og spoer dem alltid om de liker McCain og Palin men svaret er alltid nei. Saa jeg lurer sterkt paa hvorfor de stemmer paa dem, Og vi maser alltid om hvorfor de liker Bush og om de er for krigen i Iraq etc men de har aldri et svar haha. Dumme folk. 

5 kommentarer:

Anonym sa...

skorpionfisk! :-D elle lionfish som amerikaneren kalle an:P heilt surrealistisk aa se deg foran Lincon-statue, White House og Washington Monument! Dritkult!:D synd du ikkje fekk me haien paa bilde, d hadde vaert kult:) Meg og deg maa dra t DC!:D

litt freaky aa se at du har tatt bilde av alle dei war-memorials som me alltid har sett paa film... maa ha vert rart for deg aa vaer der!

Anonym sa...

haha, du konne smilt litt emr me pandaorer da:P

Siw Beate sa...

Mamma vil saa kanskje kanskje:D Det va litt merkeligt ja, surrealistisk. Pandaorene va tvingt paa, saa eg nekta aa gi fra meg et smil.

Anonym sa...

Himla kult d subway bilde! :)

Jenny :) sa...

herlighet så monge fine bilder av deg siw! nei eg e ikke ironisk :D bloggen blir bare bedre og bedre! ståååå på :)