23. august 2008

Typisk amerikansk

Naar europere tenker paa amerikanerne, tenker de "dumme og konservative". Nei det stemmer ikke. Kan liste opp et par ting her (venter paa aa bli hentet av Chester som kommer om 3 timer saa jeg kjeder meg og ser paa Svampebob).


Bush
Ingen liker Bush her, alle er i mot politikken hans. Kirken til hu dama jeg bor hos til naa naa startet til og med en motstandsbevegelse da han ble president for andre gang. Og de fleste her stemmer for Obama.

Tjukkinger
Ja, folk er feite her men de som er aktive og sunne er mer aktive og sunne en vi er i Norge. Jeg trener mer og spiser mer sunn mat her, med unntak naar jeg har spist ute. Da snakker vi bagels med tonnevis av kremost i. Esj. Og pizza fra utested er XXXXXXL ost paa. Som det renner fett av. 

Wal-mart
Billig. Bra. Stort. Veldig stort. Umulig aa finne frem til det man skal ha. Flest fattige som handler der, resten gjor narr av et. Tjukt i Wal-mart butikker her ogsaa, men det er folk i mot. Wal-mart kommer til et lite sted, presser prisene ned slik at familie butikker gaar konkurs faar saa aa sette prisene opp igjen. De fleste her handler paa Price-Chopper.

Tv
Det nytter ikke aa se paa tv her, det er reklame hvert 5 minutt. Altsaa verre enn det er hjemme. Det virker ogsaa som Norge ligger forann med kjendiser og filmer fra USA, faar her har de ikke peiling. Haha. 

Dunkin Donuts
Ooveralt! Burger King holder paa aa konkurere ut McDonalds. Hmmm, ironisk at den eneste Burger Kig butikken i Haugesund gikk konkurs da McDonalds kom. 

Jenter/gutter
Ja, de er faktisk like fine som man ser paa filmer. Vertfall de jeg har sett paa skolen min hvor jeg er 2 hoder hoyere enn alle og det fins ingen tjukke. Eller noen unntak er det vell. 

Bilkjoring...
...er man avhengig av. Det er snakk om store distanser til butikker og skole og alt. Her er det ikke bare som i byen hvor du kan gaa overalt. 

Pot/alkohol
De starter vell rundt 12 aars alderen her. Hver helg, hver ukedag. 

Maten
Fra utesteder, fettete! Det renner fett av maten. Men det man lager hjemme er sunnt, jeg har bare faatt sunn man her jeg er naa, de er veldig opptatt av kosthold her. Meen, til frokost er det alltid noe toasted og de bruker veldig mye sirup her. De har ikke ferskt brod heller, det trenger de ikke faar de toaster alt. 

Ghettoen
Samme som man ser paa tv. Husk aa laas bildora hvis du maa innom der. 

Kommer ikke paa saa mye mer naa for oyeblikket.mange 

Ah forresten
- Where are you from?
- Norway
- Oh I've always wanted to go to Europe but then I saw the movie Hostel and I decided I never want to go there. 
- Well that was in Russia, those people are crazy. Just like Texas here. 

Ingen kommentarer: