18. august 2008

Update - endelig

Okei.. Tror jeg maa skrive et langt innlegg naa, faar det har skjedd endel siden jeg kom paa onsdag. (Legger ut bilder senere)

Onsdag:
Landet paa Heathrow i London kanskje 7-8 tiden. DIGER flyplass! Vi maatte paa terminal 3 og bare bussturen der til tok en halvtime. Der fant vi Starbucks og Eat eller noe, men fikk ikke tid til aa kikke rundt. Flyturen til New York var kald. Som alle andre aircondition ting her i america, var den paa flyet kaaald. Og - self;lgelig fikk vi servert pizza og lasagne. Saa 3 filmer ellernoe og ergret meg over de dumme finskene ved siden av. Ingen grunn, de var abre plagsomme og jeg var trott. Og jo forresten selfolgelig ble jeg stoppet i London. Full kroppsvissitering sjekking av koffert. De tok faktisk opp solbrillene, holdt de oppe og lo seg ihjel. Da vi landet paa JFK ble vi mott av en diger amerikaner med tennis sokker, short og sandaler (alle tjukke, gamle menn har den stilen) som veiledet oss til Holiday Inn hvor de andre AFS studentene ventet. Der fikk vi middag og greier og greier og maatte vente sikkert 5 timer fordi italienerne var forsinket. Saa tok vi buss opp til Albany der jeg og de andre som skulle til dette omraadet ble hentet av volunterer herfra. Saa ble jeg og 3 andre stuet inn i et Wisteria Lane hus i byen Niskyuana, eller en forstad der. Jeg, Petter fra Sverige, Ayano fra Japan, Lilly fra Frankrike og Yagiz fra Tyrkia som kom paa torsdag. Saa vi ble en ganske fin liten familie til slutt. Japanerne som er i vaar pod kan forresten ikke snakke engelsk. De bare nikker for veart eneste sporsmaal vi spoer dem om.

Torsdag
Workshop, pool - playing, bading i basseng..

Fredag
Hele poden vaar dro til et indianer museum i naerheten av Adirondack mountains eller noe. Der var det en indianer/copy of sylvester stallone, som snakket om drommer i 2 timer. Woho. Saa dro vi til Howe Caverns. Det var noe grotte greier vi gikk nede i, saann 38 meter under bakken eller noe, der vi tok en baattur langs den underjordiske elven og diverse. Jappsene var selfolgelig i ekstase.

Lordag
Hele New York East pod dro paa tur til en lake oppe ved Adirondack Mountains, det var ganske pent der. Vi spilte ball, snakket og koste oss. Jeg og Petter laerte aa kaste amerikansk fotball. Grunnen vi dro til den stranden var selfolgelig at vi skulle bade, men det kom 2 stormer mens vi var der, Thunderstorms, saa det var ulovlig aa bade. Haha, saa taapelig. Da vi dro hjem kom alle til huset jeg bor i forelobig, og vi grillet og hadde enda en workshop. Jeg sovna denne gangen ogsaa. Og senere - damdamdam - kom Chester og Doug!! De var virkelig lave, saann 2 hoder lavere enn meg eller noe haha. De hadde med seg vennene sine fra Texas som de dro opp til Canada med dagen etterpaa og fortalte at de hadde planlagt tur til Texas og Arizona med meg. De var utrolig hyggelige, jeg kan ikke skjoenne at jeg har veart saa heldig med familien.

Soendag
I dag dro vi alle til et hus borte i Niskyuana hvor en etter en ble hentet av vertsfamilien sin. Akkurat som et barnehjem. Jeg ble kjoert til Sara som tok meg med til en festival i Saratoga med noen av hennes venner. Skikkelig hippie festival hvor det stinket pot fordi alle roykte pot rundt oss paa gresset og diverse. Vi saa blant annet Bright Eyes, de som sang i filmen Once, Bob Dylan!! Haha, han sang bare en kjent sang men da forstod vi hvorfor. Stemmen hans var saa daarlig at vi ikke engang kjente igjen sangen Like a Rolling Stone. Vi kunne ikke engang hoere lyricsen. Men stakkar Bob, gammel og graa. Paa vei tilbake klarte Sara og kjoere seg vill i ingenmannsland, og bilen holdt paa aa bli tom faar bensin. Jeg trodde virkelig vi skulle bli drept ellernoe, for de eneste vi saa var en fyllekjoerer forann oss. Det var ingen hus eller noenting paa den veien. Men vi stoppet en dame og spurte om veien. Saa vi var hjemme saann 3 timer senere enn vi skulle, 2 om natten og jeg skulle paa soccer tryouts klokken 8 neste dag. Hmmm. Jeg sov over hos Sara den natten forresten, faar et digert hus! Og naar vi skulle fylle paa gas paa vei bort til konserten saa var det som en bensinstasjon hentet ut fra en typisk amerikansk film. Det var spindelvev paa tankene, mannen som eide bensinstasjonen hadde skrevet prisene paa papir og klistret dem opp, han sto selv i kassen med oksygen maske, ganske tykk ogsaa, og inne fantes det bare en sofa. Og forresten, det fantes ikke doer der. Sara: "I'm going to be killed now" naar hun gikk inn. Haha.

Mandag
Soccer tryouts. Moren til Sara kjoerte meg der til, og vi stod og ventet for psycial forms i flere timer saa jeg kom litt forsent til selve tingen. Men, vi sprang i 3 timer og i 25 grader. Tenk, cooper testen i 25 grader uten noe form faar vind. Det frister ikke! Men det skal veare tryouts for hele uken, saa jeg vet ikke om jeg kommer paa laget foer neste uke. Det avr mange kjekke jenter der, de paa min alder inviterte meg paa lunsj i morgen saa vi faar se hvordan det gaar. Kanskje jeg faar andre venner enn utvekslingsstudenter og Sara. Haha:P
Robin hentet meg (hun jeg bor hos denne uken til Chester og Doug kommer paa lordag) og kjoerte meg og utvekslinsstudenten hennes til Crossgate. Utrolig stort kjoepesenter! Jeg kjopte MacBook Air, saa naa sitter jeg og prover ut den.

Og jo, jeg bor med den mest plagsomme studenten noengang. Jeg legger ut bilde av han neste gang, advarsel for latterkrampe. Han er fra India og elsker pupper. Han eier ikke respekt og odelegger hvert eneste spill vi har. Vi trodde serist han var retarded, men han sliter vell bare med aa faa seg venner eller noe. Off. Men jaja, bare 5 dager til saa flytter jeg ut herfra.

PS: Bilder kommer naar jeg faar internett paa min MacBook Air hihi

2 kommentarer:

Anonym sa...

herregud så mye du har opplevd på bare die få dagane! eg glede meg te å se bildene av alle sammen, spesielt han plagsomme :P

gratla me ny data då. morsomt at de lo av brillene dine.

du har vært kjempe heldig med familien.

ha det kjekt videre!

Unknown sa...

Ja, eg må sei det samma.. Men hallo? tenk om du hadde fått bot får solbrillene dine?:O dei e jo fake:p glede meg te bildene komme:)Eg ser for meg han tjokken så henta dokker på flyplassen i tennissokker! haha!

Kosa deg videre!!:D